حدود الصراحة ؛ مش دايماً حقيقة وصدق.
القعدة ويّا الحزن تكون أولى.
أسيب اللحظة تتمكن وما اسبقهاش.
وماخليش حاجة تسرق مني لحظة الحداد.
لو تعرفي إني حبيتك في كلمة — ما يهمّش.
لو إحساسك ما شافش الحب يبقى الكلمة ما تهمّش.
أنا عارف إنك مش شيطان،
واللي مشّاني مش غلطك ولا خوفك ولا ضعفك،
إحنا بس ما عرفناش نتقابل -
ندّي لبعض اللي نستاهله
أنا استاهل وانتي تستاهلي
حدادي عليكي يخصّني
وحاديله حقه عليّ كامل
وعشان اعدّي الأزمة
مش حاملا وقتي بانجذاب فارغ،
حاحسّ الألم كامل —
حسيبك توحشيني.
وحاقعد مع وجعي وحاسمع —
حا سمع كويس من غير شوشرة،
ورغبتي حاتكلّم معاها مش حاطفّيها.
حاخد وقتي، ومش ححاول اسبق
أو اخلص بسرعة ، واملا الفراغ بفراغ تاني —
حاخد أجازة ...
حارسم كتير.
وحشني الرسم.
أتمنى تحسي من بعيد براحة،
تلاقي الخير في كل خطوة.
مع السلامة —
سلام يسري
٢٥-٦-٢٠٢٦